Alla inlägg under maj 2008

Av Lilla My - 29 maj 2008 23:01

Jaha, imorrn är sista dagen för terminen och den fylls med en psykologitenta...Vi har varit flitiga och förhört varandra massor i tre dagar nu, så jag hoppas frågorna sitter ordentligt och inte blir bortfintade av tentaångest!

Efter det ska jag och mina vapendragare ut och mysa med en öl eller två. Jag har varit så duktig med min diet så jag tänkte faktiskt dricka en liten mängd alkohol imorrn.

Sen börjar nästa ångest, plugga inför min omtenta i anatomi... Ska ju dessutom börja jobba igen på måndag så det blir stressigt fram till den nionde. Men nu ska jag ta mig i kragen på riktigt, jag måste fixa den tentan! Då skulle så mycket lösa sig.... På lördag ska jag leta fram alla papper och göra en planering på vad jag ska läsa varje dag, nåt jag borde gjort för länge sen.


A springer på intervjuer mest hela dagarna tycker jag, känns roligt och det märks på honom att han lyser upp när han känner sig efterfrågad, min plutt!

Två imorrn och mellan dem så ska han besiktiga bilen, eftersom det tydligen är KÖRFÖRBUD på den! Hur kan man inte informera om sånt när man lånar ut en bil, som vi faktiskt betalar för att ha? Vilka nissar alltså...

Sen har han ju gått vidare på två som han ska på nästa vecka, så hoppas verkligen han blir erbjuden nåt bra som han vill ha.


Middag hos svärmor på lördag, det ska faktiskt bli trevligt. Har inte känt så på ganska länge så det känns skönt att kunna göra det igen.

Ska nog köpa med mig en flaska rött!

Och hon var så gullig idag när hon ringde och frågade om vi ville ha bulgur istället för potatis eftersom vi berättade i söndags att vi kör GI! Och det kanske inte låter stort men om man känner min svärmor så förstår man att jag är imponerad!

Men hon blev nog glad för vår surprise-visit i söndags med små rosor i krukor.

Köpte ett Bonzai träd till mamma som hon gillade jättemycket, ska nog köpa ett likadant till mig vid tillfälle.


Håll en tumme för mig imorrn!

Av Lilla My - 22 maj 2008 19:48

Ja, tre tentor blir för mycket på en och en halv vecka, så jag riktar in mig på anatomin helt enkelt, skriver omvårdnadstentan i augusti istället.

Lite orolig för mina poäng bara, men det borde kunna gå och i annat fall får jag begära uppskov, som min kloka vän I sa, om det finns ett uppskov så borde man ju kunna bli beviljad det!


I absolut värsta fall så får jag gå om...vill absolut inte med hellre det än hoppa av iaf. Skulle kännas som ett så jävla stort misslyckande.

Men jag försöker tänka positivt, det måste gå bara!


Ljuset tändes idag när vi hade en föreläsning om inlärningspsykologi och KBT, kognitiv beteende terapi, och föreläsare var så himla bra!

Fast läskig, från och till så kände man bara; SLUTA PRATA OM MIG! :)

Men han avslutade sin föreläsning med att säga att det finns utbildningar att gå för att jobba med KBT, om man är legitemerad sjuksköterska! Då blev jag glad, eftersom det är det spåret jag var inne på från början, då finns det alltså en chans för mig att få hålla på med ren psykologi iaf! Drömmen!

Det är motivation nog för att plugga tills det blöder ur ögonen och klara de två jävla tentorna!


A spenderar natten i Växjö, där han "provjobbat" idag, och det hade gått bra. Hoppas det finns en anställning på företaget, märker att det är dit han vill trots att det är väldigt nära det gamla jobbet.

Han förtjänar faktiskt ett jobb han verkligen vill ha, och som betalar lite också, han har fan inte fått tjäna det han är värd efter så pass många år i arbetslivet och den erfarenheten han har.

Jag är stolt över honom!


Nu ska jag sjunga lite och sen plugga mer psykologi!

Av Lilla My - 20 maj 2008 20:18

Nej, för nu är resan betald!


Nu är det bara två omtentor kvar, sen leker livet på riktigt!

Ja, och att A får ett bra jobb snart, kanske nåt av de tre som är aktuella nu, hoppas hoppas!

Ledigt imorrn för hemstudier, skönt.

Av Lilla My - 18 maj 2008 22:58

Japp, nu har jag kommit igång med övningskörningen igen! Körde hem från Gamla stan idag och hem från Duvbo i fredagas efter spelkvällen.

Tycker det går bra även om det än så länge är en hel del som inte kommer automatiskt riktigt än, men det kommer med tiden.

Nu ska jag fan försöka köra var vi än ska!


Vi har haft en riktig slapparhelg hemma iaf, mycket tv-spel och tv. Pratade med Australien idag, de var så glada att det har löst sig med resan, liksom vi:)

Imorrn ska vi till mitt kusinbarn som fyller 16, herregud, så vi får fixa betalningen på tisdag helt enkelt. Då får jag köra hela vägen till Tumba o hem igen, det blir fint det.


Imorrn börjar sista kursen, psykologi, i Solna. Det blir spännande att se om vi hittar där. Bommade en tenta så nu blir det lite kärvt att hinna med allt plugg, så det är lite nervöst just nu. Om jag inte fixar en av tentorna så måste jag begära uppskov för att slippa gå om, känns inte kul...

Men hoppet är det sista som lämnar en så jag hoppas!

 Vi fick in vår hemtenta i fredags iaf, det var skönt, och resultatet kändes riktigt bra. Vi hoppas på VG!


Av Lilla My - 10 maj 2008 16:43

Ja, det verkar som att resan blir av hur som helst, vi har kollat över vår ekonomi och anser att vi har råd att ge oss iväg!

Då ska J krångla förstås, NU har han kommit på att biljetten är ganska dyr ändå... Jävla diva, jag blir så förbannad!

Han har inte lyft ett finger för den här resan, jag har gjort allt, kollat, prel bokat, mailat, ALLT, och nu ska han kanske inte med.

Jaja, tror det blir trevligare utan honom ändå, med tanke på hans dåliga ölsinne och den stundande bröllopsfesten, men ändå man gör inte så!

Det blir kul för oss att åka bara vi också eftersom vi inte varit utomlands tillsammans själva någon gång trots våra snart 9 år tillsammans. Kanske skulle ansöka om licens och gifta sig där nere... Nej, då blir C så besiken.


Det verkar ha löst sig med bil också, nu får vi låna den tills allt löser sig iaf, så det var ju bra.


Och min semester är helt klar så jag kan få vara ledig länge i sommar, ska jobba hela juni och tre veckor i augusti så det blir skönt.


Igår satt jag och C på innegården hela dan och på kvällen blev det grekiskt mat med C & A, och en promenad till Sandviksbadet! Hur mysigt som helst, har inte varit där på många, många år!


Tillvaron är överlag ganska bra!

Av Lilla My - 5 maj 2008 22:31

Jaha, då var minisemestern slut, jag har verkligen ställt in mig på semester så det blir nog lite segt att ta sig upp imorrn.

Men A har lovat att gå upp och äta frukost med mig, vi har varit jätteduktiga med maten faktiskt.

Inte ens en bit tårta på födelsedagsfikat i söndags! Nu är det bara att komma igång med mer promenader också, var ute och gick i 45 min med F i lördags när A spelade sista matchen för säsongen.


Hoppas A hittar ett bra jobb som han verligen vill ha, det förtjänar han verkligen.


Är för övrigt trött på släkten igen, precis när man tror att vissa har ändrat sig och vill hjälpa till med en osjälvisk handling så blir man motbevisad...

Fattar inte hur manipulativa människor kan vara. Nog för att man kan bli trött på sin egen släkt ibland, men det är inte lika lätt när de "ingifta" är galningar...Tack gode gud för svärfar och A!


Så nu får vi se om vi måste köpa en bil i veckan som kommer iaf då.


Har fått nya tider på mitt extrajobb också, undrar om man pallar att jobba tre kvällar i rad mellan 18-24? Behöver ju verkligen pengarna ändå...

Jag får helt enkelt bita ihop och se glad ut!


Det var iaf väldigt kul att träffa M igen och nu kommer hon inte hem förrän i augusti igen, ska försöka åka och hälsa på snart.

Man kan ju gå varandra på nerverna när man umgås mycket, men jag kände hur mycket jag saknar henne. Vi kan verkligen diskutera och det är få människor som jag kan öppna upp mig för, men hon är en av dem.

Puss på dig M!


Idag fick vi inbjudan till bröllopet i Australien iaf, så snart måste vi verkligen ta ett beslut om hur vi ska göra...suck.

JAG VILL SÅ GÄRNA ÅKA!

Av Lilla My - 1 maj 2008 23:46

Ändrade planer, Australien kanske inte blir av ändå, eftersom A blev av med sitt jobb i veckan.

Först blev det en jättechock, men nu har det lagt sig lite och man kan börja tänka lite rationellt igen.

Jag behöver inte hoppa av skolan, vi klarar oss över sommaren och han kommer säkert få ett nytt jobb inom några veckor. Men ändå.

En stor omställning blev ju att vi inte längre har någon bil eftersom det var företagets, men som tur är så har A en snäll bror som lånar ut en bil till oss så länge vi behöver den! Sånt blir man glad för!


Nu är det mest resan som oroar mig, eftersom att inte åka inte ens känns som ett alternativ, men det kanske löser sig till slut.


Och jag hoppas att jag inte behöver träffa försäljningschefen på företaget, då jag har väldigt svårt att dölja mina känslor i de flesta lägen och ofta blir väldigt otrevlig när jag känner för det.

Det är både en brist och en tillgång hos mig.


Så nu börjar jakten på ett nytt jobb till A, och slutspurten i skolan, det är ju bara en månad kvar innan jag ska tillbaka till jobbet...inge kul alls.

Skulle vilja jobba i butik eller nåt istället, kanske får kolla upp det inför nästa sommar, och slippa åka ut till Hammarby Sjöstad och göra utflykter varje dag när det är 30 grader varmt... Men jag saknar många av barnen också, och ett par i personalen också.


Imorrn ska jag till IKEA med F, vi ska kolla grejer och kanske pimpa våra balkonger lite, får se om det finns nåt fint.


Sen date med M som äntligen är hemma och hälsar på!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards