Alla inlägg under augusti 2008

Av Lilla My - 31 augusti 2008 23:01

Helgen har varit väldigt bra, kräftskivan var väldigt trevlig i fredags, jag är tacksam för att jag har en sån bra släkt och familj. Det var första kräftskivan utan farfar så det var lite konstigt och jag märkte att min pappa tyckte det var jobbigt.

Han säger ju aldrig nåt men man märker när han fått några under västen att han tänker tillbaka mycket och blir ledsen. Han är ju trots allt äldst nu och det tror jag han tänker mycket på.


Hos svärfar igår, och vi var ute och plockade svamp. Hittade inte så mycket men lite stuvning blev det till maten. Ska försöka komma ut mer i skogen, det är ju väldigt trevligt.


Idag var vi på Ekerö och firade M, väldigt trevligt. Han blev glad för kopparna jag köpt så det var ju kul. Hon fick en stjärnkikare som hon önskat sig men tyvärr var den inte så bra som vi trodde.

Vi skjutsade hem hennes mormor och morfar på vägen hem, hoppas vi aldrig blir så olika som de är. Hon är hur pigg som helst och han gör ingenting eftersom han varken ser eller hör... Fy.


Imorrn börjar skolan och det ska bli så skönt med rutiner igen, sover ju hur länge som helst på morgnarna nu, inget vidare alls.

Fast imorrn börjar jag 14 så det blir ju ingen större skillnad än...men snart!

Av Lilla My - 28 augusti 2008 13:52

Ska börja jobba kl 18 på mitt extrajobb som avlösare idag. Kunde verkligen inte ha ett bättre jobb, familjen är fantastisk!

Sover sen hos mamma o pappa för att kunna hjälpa mamma ordna inför kräftskivan med familjen imorrn kväll! Älskar kräftor!

Det brukar vara jag och pappa som sitter till slut och äter resterna, ni vet klorna som flyter runt i spadet... Love it!


På lördag ska vi till svärfar i Norrtälje för att fira hans födelsedag, han fyllde 65 när vi var i Australien. Hoppas A och D pratar ihop sig om en bra present, känns alltid som att det är tjejerna i familjen som får fixa sånt. Men jag ordnar ju till min familj så det är väl inte mer än rätt att han ordnar det till sin familj. Även om jag gärna hjälper till, älskar min svärfar.


Sen på söndag ska vi till M som fyller år på måndag så då blir det middag på Ekerö. Det ska bli trevligt!

Måste komma på en bra present till henne... Är skyldig henne en SodaStream så den kan jag kanske köpa också och ta med mig. Jag fick klänningen som jag hade på mig på bröllopet och hon ska få en SodaStream av mig, bra deal!


Börjar undra lite hur det ska lösa sig med ekonomin, jag har inte fått nåt från CSN än, och det hade blivit nåt strul med A´s lön så den har inte heller kommit än... Och det är ju i allra högsta grad dags att betala räkningar...

Jaja, det brukar lösa sig.


Ser fram emot helgen iaf!

Av Lilla My - 27 augusti 2008 15:40

Australien:

Vi hade det kanon även om det var mycket kallare än vad vi trodde och bröllopet tog mer tid än vad de trodde. Men det var så kul att träffa alla, speciellt sönerna som jag inte sett sedan 1991!

En del bilturer, träffa en massa trevliga människor och gå på ett väldigt fint bröllop kan nog sammanfatta semestern bra.


Men det var skönt att komma hem också, här var allt bra. Lilla R som föddes och var så sjuk är nu pigg och frodas:) Lilla plutt...


A skrev på för ett företag dagen innan vi åkte så han har jobbat några veckor nu. Tyvärr är han inte så nöjd, så han har ringt ett annat företag som mailade ett erbjudande när vi var i Melbourne, och de skulle höras igen i veckan.


Jag har varit ledig och tycker det ska bli skönt med rutiner igen så det blir kanon att börja skolan på måndag.

Fick mina teoriböcker igår så jag ska försöka plugga en del nu och på helgerna. Jag ska köpa min kusins bil så då har jag min egen att övningsköra i också!


Mamma har fått en sjukdom som heter polymyalgi som gör att hon får ont i musklerna och ska nu äta kortison i ca två år mot detta... Men det varkar inte som att sjukdomen i sig är farlig utan bara jobbig. Vet inte så mycket men hon skulle på läkarbesök den 3 september så då kommer jag veta mer.

Blev ganska orolig förra veckan när hon ringde, innan hon visste exakt vad det var, för då hade de tagit bilder på hennes lungor och hon har ju rökt sedan hon var nitton... Men som tur var så var allt bra!

Hoppas nu hon kollar upp ett sätt att sluta eftersom jag hörde på henne att hon var väldigt orolig att de skulle visa nåt.


Jag måste också sluta, jag och L har ju en plan att sluta innan vecka 50 då vi har vår praktik, men jag funderar på att sluta snart. Om jag slutar så kan jag lägga de pengarna på min bil istället så det är ju en tankeställare.


Hade tjejerna har i fredags på middag och det var supertrevligt, är så glad att jag träffat dem!


Nej, dags att plugga lite!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards