Alla inlägg under juli 2008

Av Lilla My - 7 juli 2008 20:33

Imorrn går båten, klockan 10:00, ska bli skönt. A ska träffa en VD på torsdag morgon så han kommer ut med kvällsbåten.


Har precis kommit hem, vi var och åt pizza med hela gänget efter E hade varit och berättat om läget med bebisen.

Det var mycket allvarligare än jag trodde, men allt går åt rätt håll nu iaf, så jag hoppas hoppas hoppas att allt ska bli bra. Han hade tydligen inte andats själv på ca 8 minuter när han kom ut så vi hoppas på att han inte får några men av det senare. Tydligen så mår S inte alls bra psykiskt, så de skulle försöka få träffa en kurator nästa vecka, hon kommer nog behöva hjälp med att bearbeta allt. Hon vill än så länge inte prata med någon.

F kommer skicka statusrapporter till oss alla iaf.

Ska bli så skönt när jag är klar, då kanske min kunskap kan hjälpa till att lugna lite när liknande saker händer.



Av Lilla My - 6 juli 2008 19:50

Ja, bebisen har fått lunginflammation och S vill inte bli kontaktad... JUag respekterar verkligen att man vill vara själv, men samtidigt vill jag bara ringa hela tiden och höra hur det går. Känner mig så hjälplös...


F kommer hit senare för att gå igenom lägenheten med alla fjärrkontroller och diskmaskin, eftersom hon ska vara kattvalt när vi är down under, så då får vi prata av oss ordentligt om det här, de är ju trots allt kusiner så jag förstår att hon tycker det är ännu värre än jad jag tycker.

Men det går säkert bra, M´s brorsdotter fick ju flera hjärnblödningar när hon föddes och efter och hon mår alldeles utmärkt nu, tack gode gud att vi bor i ett land med så hög standard på sjukvården!

Vill så gärna se honom innan vi åker!


Jag hoppas alla håller alla tummar de kan få tag på!


Av Lilla My - 6 juli 2008 03:21

Att jag inte skrivit in det här förut, det viktigaste!


S och E blev stolta föräldrar till en liten kille den 4/7! Så härligt!

Jag längtar tills de kommer hem så man får se vem han är lik och vad han ska heta, Rasmus var det ju tänkt men man vet ju aldrig!

 STORT grattis till det första paret som blir föräldrar i vårt gäng iaf!


Det måste ju betyda att vi börjar bli gamla ju?!

Av Lilla My - 6 juli 2008 02:53

Ja, den obligatoriska  langosen är officiellt uppäten och A lyckades äntligen vinna en jävla massa kexchoklad! L och M som också var med på Grönan vann 2 kg Schweizernöt så det blev lite byteshandel innan vi åkte hem.


Det var trevligt idag, tyvärr kom jag hopplöst sist på 5-kampen, men vad gör det? Kul är det iaf!

Stötte även på M där, känns så kul att ha träffat två så härliga tjejer i skolan! Saknar dem massor.


Middag efter på Carl Mikael mittemot Grönan, hade stora förhoppningar på den restaurangen, med tanke på menyn och priserna, men blev faktiskt besviken.

Älskar husmanskost, så det blev Wallenbergare för mig, men de hade en märklig konsistens så man blev konstigt mätt efter halva. Svärmor tog också det och hon tyckte det blev äckligt efter ett tag så det var ju lite tråkigt, eftersom det var henne vi firade, hon hade valt restaurangen och betalade hela kalaset. Men men, vi kunde ju inte veta.


På kvällen var vi en svän förbi Gamla stan och matade M, och sen åkte vi till C och E, för några glas vin, spel och skratt, mycket trevligt.

 Idag var det C´s  pappas fördelsedag, men han verkade ha läget under kontroll. De hade varit på kyrkogården på dagen.

Skulle för övrigt ringa när jag var hemma hos mamma och pappa, och när jag bläddrade igenom alla telefonnummer de har inlaga så kom farfars namn upp, vilket kändes lite konstigt faktiskt. Jag tog bort hans nummer från min mobil typ två dagar efter han gått bort, men C sa att han hade haft sin morfars nummer kvar i sin telefon ungefär ett år efter han gick bort, undrar hur folk brukar göra? De hade även ett nummer inlagt på ett par, våra gamla grannar, men tyvärr är det bara en av dem kvar i livet också, borde man inte ändra sånt? Man får ju direkt en väldigt konstig känsla i magen när man ser namnet på en person som är avliden, jag får det iaf.

De kanske aldrig har tänkt på det bara. Jag får fråga när jag kommit ut till Möja.


På ett sätt är det tråkigt att A inte åker med från början, men å andra sidan tycker jag det är ganska skönt att vara själv på båten ut och vara lite ensam med mina föräldrar, trots att jag kan bli helt galen på dem efter bara en dag. A var ju på en ny intervju i fredags på ett jobb han ät intresserad av och där det verkar som om de är intresserade av honom också, så han skulle ringa dem på måndag. Förhoppningsvis kan han efter han träffat dem igen komma ut på onsdag, så kan vi åka hem tillsammans med kvällsbåten på fredag.


Det känns alltid som semester på riktigt när man sätter fötterna på ön första gången, älskar vår fina skärgård!

Av Lilla My - 4 juli 2008 00:11

Jag har plöjt och är snart igenom Sex and the city boxen, så härligt!

Har egentligen inte varit ett fanatiskt fan förut, men jag är hooked, synd att det bara är två säsonger kvar... Sen blir det filmen efter det!


Imorrn ska jag ta tag lite i vårt hem, det viner dammråttor längs väggarna och det finns en del disk som inte verkar diska sig själv trots mitt tålamod... Och boka ett besök i tvättstugan måste jag också göra.


A har jobbat en hel del så det känns bra, då kommer det ett litet tillskott i juli som kan betala en del iaf. Och ett av jobben verkar vara nära, han ska maila referenser och så skulle chefen på företaget skicka "ett erbjudande"... Får se vad det blir, men chefen skulle höra av sig i nästa vecka, så snälla snälla, ett positivt besked innan vi åker tack!


Idag var vi ute hela dagen och gick i affärer på Outletområdet, så nu har vi fina nya skor och jag hittade ett par badshorts, äntligen.

Varför görs det inte shorts med lite längre ben till tjejer för? Tror de flesta tjejer somn inte gillar sina ben, tycker sämst om den övre delen av låret, som jag. Har ju för fan mormorstrosor på mig jämt, varför skulle jag välja en liten trosa när jag dessutom inte har några byxor över? Märkligt tänkt av de som gör badmode...

Ska åka en sväng till Kista med F på söndag så då hinner jag ordna det sista, några linnen och en sån där uppblåsbar kudde till flyget. Usch vad det är nära nu.

 Men jag tänkte försöka förtränga alla flygtimmar ett tag till och åka ut till Möja på måndag eller tisdag,  så får vi se om A kan komma ut någon dag också.


Lördag blir det femkamp på Grönan med efterföljande middag på en närliggande restaurang med svärmor, svåger och svägerska, det blir intressant.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards