Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Update

Av Lilla My - 27 augusti 2008 15:40

Australien:

Vi hade det kanon även om det var mycket kallare än vad vi trodde och bröllopet tog mer tid än vad de trodde. Men det var så kul att träffa alla, speciellt sönerna som jag inte sett sedan 1991!

En del bilturer, träffa en massa trevliga människor och gå på ett väldigt fint bröllop kan nog sammanfatta semestern bra.


Men det var skönt att komma hem också, här var allt bra. Lilla R som föddes och var så sjuk är nu pigg och frodas:) Lilla plutt...


A skrev på för ett företag dagen innan vi åkte så han har jobbat några veckor nu. Tyvärr är han inte så nöjd, så han har ringt ett annat företag som mailade ett erbjudande när vi var i Melbourne, och de skulle höras igen i veckan.


Jag har varit ledig och tycker det ska bli skönt med rutiner igen så det blir kanon att börja skolan på måndag.

Fick mina teoriböcker igår så jag ska försöka plugga en del nu och på helgerna. Jag ska köpa min kusins bil så då har jag min egen att övningsköra i också!


Mamma har fått en sjukdom som heter polymyalgi som gör att hon får ont i musklerna och ska nu äta kortison i ca två år mot detta... Men det varkar inte som att sjukdomen i sig är farlig utan bara jobbig. Vet inte så mycket men hon skulle på läkarbesök den 3 september så då kommer jag veta mer.

Blev ganska orolig förra veckan när hon ringde, innan hon visste exakt vad det var, för då hade de tagit bilder på hennes lungor och hon har ju rökt sedan hon var nitton... Men som tur var så var allt bra!

Hoppas nu hon kollar upp ett sätt att sluta eftersom jag hörde på henne att hon var väldigt orolig att de skulle visa nåt.


Jag måste också sluta, jag och L har ju en plan att sluta innan vecka 50 då vi har vår praktik, men jag funderar på att sluta snart. Om jag slutar så kan jag lägga de pengarna på min bil istället så det är ju en tankeställare.


Hade tjejerna har i fredags på middag och det var supertrevligt, är så glad att jag träffat dem!


Nej, dags att plugga lite!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla My - 27 oktober 2008 10:38

Ja, det var riktigt trevligt i fredags, blev både en och annan drink! Hade sån tur att tjejerna skulle ut och vara barnvakt i Bålsta så jag fick skjuts hem.   Lyckades hitta en fint tyg till stolarna i torsdags med mamma, så nu hoppas jag hitta lite ...

Av Lilla My - 21 oktober 2008 16:57

Ja, just nu är det en seg period i skolan och inte blir man mer motiverad av att titta ut...varför är himlen så jävla grå?! Har en hel del att läsa och har inte läst alls så mycket som jag skulle idag, men kvällen är lång och jag är ledig imorrn ocks...

Av Lilla My - 14 oktober 2008 22:57

Ja, vi fick VG på vår kvalitativa studie och G på den kvantitativa, så skönt! Och med facit i handen så känns det helt rätt, den kvalitativa är mycket bättre. Så får jag VG på min individuella uppgift så har jag VG i betyg i hela kursen. Kul men int...

Av Lilla My - 13 oktober 2008 17:31

Ja, svetten bokstavligen talat rinner i pannan på mig, jag har städat precis hela dagen! Men fint blir det också. Ska baka en kladdkaka till kvällen, med polkagrädde, det ni!   Lite grinig för att vi skulle fått tillbaka våra arbeten idag och de har ...

Av Lilla My - 2 oktober 2008 11:57

Ja, nu är arbetet med L färdigt, det lämnades in i förra veckan. Det gick ganska bra på opponeringen, lite mer fel än vad vi hade räknat med men jag är fortfarande väldigt nöjd med allt vi skrev. Så nu är det bara att vänta och se vad betyget blir. D...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards