Alla inlägg den 24 april 2008

Av Lilla My - 24 april 2008 21:23

Jaha, då är helgen äntligen snart här och vårt gäng ska kryssa till Helsingfors, det blir grymt! Intressant att se hur mycket Bollywood det är...


Var och läste av mitt tuberkulos test idag och jag har antikroppar, så det var ju kanon.

Trodde aldrig vaccinationen i måndags skulle gå så bra men skam den som ger sig! Hoppas nästa spruta, v.21, går lika bra, men det tror jag.

Ska söka jobb på Wasa vaccination när jag är färdig, och bli av med den här jävla fobin!

Undrar hur det kommer bli sen när man ska börja sticka andra? Jag har ju varit rädd så länge att jag kommer ha förståelse för de som kommer med fobi, och förhoppningsvis vara bra på att lugna dem. 

Och inte som kärringen på Wasa vaccination... 


Har börjat tänka mer på det här med rökningen alltså, ska försöka få med mig en klasskompis att lägga av med mig från den första maj.

Det kommer ju trots aldrig komma något bra tillfälle att sluta så varför inte bara bestämma en dag helt enkelt.

Inte bara för hälsan men fan vad det kostar pengar!

Kommer inte ha råd över sommaren eller nästa år när jag kommer få vanligt CSN. 

Varför kan man inte vara en sån där hälsosam person i grunden, som gillar att träna, som inte klarar sig utan det faktiskt, och som alltid väljer sallad och grönsaksstavar?

Nej, man får helt enkelt försöka kämpa sig till de vanor man vill ha, när de inte är medfödda.


Tyvärr kommer det inte hända under helgen eftersom buffén redan är betald, men från och med måndag så ska jag fan skärpa mig ordentligt.


Mål för ett hälsosammare liv:

1. Frukost varje dag

2.Promenad varje dag

3. Inget godis eller läsk

4. Ordentligt lagad middag varje dag

5. Mindre portioner

6. Sluta röka





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards